skrock

I fredags var det fredagen den 13de. Jag har alltid varit extra försiktig när det gäller den dagen. Vet inte varför men jag tror på sånt där. Gå inte under stegar, gå inte på a-brunnar, krossar du en spegel får du 7 års otur,osvosv.

Idag när jag gick till jobbet så trippade det förbi en kolsvart katt över vägen rakt framför mig. Ånej tänkte jag. Jag hade 2 alternativ, antingen spottar jag över axeln och tar risken att se ut som ett pshyko för de andra som går bakom mig eller så får jag otur resten av dagen, och bilder av skrikande kunder dök upp framför mig, och hur jag ramlade i den farliga transcomtrappen med kaffemuggen som åker ut över hela mig och halva tele2.
Men jag valde att bara gå. Det är bara skrock intalade jag mig själv.

Och nu vet jag svaret! Jag hade nämligen en kanondag! 8 timmar och 45 minuter gick fortare än aldrig förr, jag hade trevliga och söta kunder och kunde lösa alla och fick till en bra statistik! Så nu ska jag aldrig mer oroa mig när jag ser en trippande svart katt över vägen, går under en stege, råkar gå på en a-brunn eller krossar en spegel. Så nu vet ni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0